Отримання містобудівних умов та обмежень – перший етап, що передує будівництву об’єкта нерухомості.
Зараз це відбувається через електронний сервіс ДІЯ або через Центри надання адміністративних послуг (ЦНАПи) в місті, де планується будівництво.
Якщо це невисотна забудова, то достатньо подання вірно сформованого пакету документів через ДІЮ або ЦНАП. Але в Києві і на інших приаеродромних територіях – а це по факту всі обласні центри – є певні особливості, які почали діяти у 2022 році: якщо запланована висота майбутнього об’єкту нерухомості вище 45 м, то потрібно обов’язкове погодження Украероруху через засоби електронного кабінету.
Такі обмеження були запровадженні Постановою КМУ «Питання використання приаеродромної території» від 23.12.2021 року № 1427. Через воєнний стан цей момент став ще більш чутливим. У грудні 2023 року клієнт TOTUM LF отримав погодження Украероруху для своїх МУО на будівництво об’єкта висотою близько 90 м в Києві.
📍Що саме наші юристи зробили для цього?
Крім обов’язкового для отримання МУО пакету документів, юристи TOTUM LF працювали із з проєктантом над визначенням граничних висот майбутньої будівлі у балтійській системі.
Паралельно тривала робота із геодезистом по створенню файлу в стандарті geojson (відкритий стандарт обмінного формату геопросторових даних) для того, щоби Украерорух міг точно визначити, чи потрапляє дана ділянка в коридор аероруху.
При поданні заяви на видачу МУО через портал ДІЯ виявилось, що файл у форматі geojson не відкривався у департаменті містобудування та архітектури. Через це клієнт отримав відмову.
Юристи TOTUM LF продовжували шукати можливості досягнення цілі клієнта. Тому вирішили повторно подати пакет документів через ЦНАП. Автоматизоване робоче місце працівника ЦНАП в ДІЇ має зовсім інший інтерфейс і можливості, що дало змогу правильно вказати точки в географічній системі координат, а також прикріпити той самий файл в стандарті geojson.
Саме такий алгоритм дій став запорукою успіху на етапі отримання МУО в цьому кейсі. Бачимо, що рішення знайшлося саме завдяки розумінню деталей.
☝То ж якщо плануєте будувати об’єкт нерухомості вище 45 м, перевірте, чи не знаходиться земельна ділянка на приаеродромній території. Якщо так, то, зважте на відомості, які мають буди надані для отримання МУО згідно Постанови для отримання погодження Украероруху:
🔹назва об’єкта будівництва;
🔹абсолютна відмітка поверхні землі на ділянці будівництва в балтійській системі висот;
🔹абсолютна відмітка найвищої точки запланованого об’єкта будівництва в балтійській системі що висот;
🔹географічні координати об’єкта будівництва у всесвітній геодезичній системі 1984 року WGS-84 (широта – ___°___ ‘___”, довгота – ___°___’___”).
Це був кейс із «родзинкою», та ми знаємо як вирішити непрості питання – бо в своїй роботі поєднуємо практику, глибоке розуміння законодавчого поля та орієнтацію на результат. І знаходимо шлях, яким проводимо кожного клієнта по всім складним місцям.
Залишились питання? Із радістю проконсультуємо!